رئیس شورای اسلامی شهر همدان  از پیوستن شهرهای ازندریان، بهار، صالح آباد و لالجین، بهار، فامنین و مریانج به مجموعه مدیریت شهری همدان خبر داد.

پیوستن 7 شهر به مجموعه کلان شهر همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ابراهیم مولوی رئیس شورای اسلامی شهر همدان  با بیان اینکه مباحث کلان‌شهر به طور قطع دارای موافقان و مخالفانی است، گفت: در حریم شهر همدان حدود 32 روستا وجود دارد که به عنوان یک ظرفیت، فرصت محسوب می‌شوند؛ اما به نوعی تهدید هم به شمار می‌روند.

وی افزود: در تمامی کشورهای پیشرو در این موضوع، چیدمان کالبد فیزیکال روستاها با حفظ کاربری و کارکردها به گونه‌ای است که اقتصاد روستا و فضای بوم‌گردی باقی مانده و شهروندان می‌توانند از خدمات ارائه شده بهره ببرند.

وی اظهار کرد: در طرح جامعی که در دست تهیه داریم، پیشنهاد این است که چند روستا انتخاب و الحاق شود؛ البته باید این مهم را نیز در نظر گرفت که اهالی روستاهای الحاق شده، ناراضی هستند.

مولوی در ادامه با اشاره به بند 20 ماده 55، بیان کرد: مشاغلی که در روستاها، اقتصاد آن روستا را شکل می‌دهند اکنون با الحاق به شهر به عنوان مشاغل مزاحم محسوب شده و اجازه فعالیت به آنها داده نخواهد شد.

وی بر ضرورت تخصیص بودجه‌ به شهر همدان از طریق بودجه‌هایی که در مجلس به کلان شهرها تعلق میگیرد، تأکید کرد: به دلیل اینکه جمعیت ما زیر یک میلیون نفر است، الحاق شهر ازندریان (ملایر) را به مجموعه مدیریت شهری همدان را آغاز کرده ایم که در ادامه شهرهای بهار، صالح آباد و لالجین شهرستان بهار و فامنین و مریانج را هم در نظر باید گرفت.

رئیس شورای شهر همدان در ادامه گفت: با توجه به منابع محدودی که در اختیار داریم، دیگر زمان آزمون و خطا نیست و باید مباحث مختلف را اولویت بندی کنیم؛ بنابراین ازکارشناسان و اساتید می‌خواهیم که مجموعه مدیریت شهری و شورا را راهنمایی کرده و برای سیاست گذاری‌های افق 1400 شهر همدان، مشاوره دهند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در حاشیه این نشست گفت: با توجه به اینکه بررسی کارشناسی و دقیق موضوعات مرتبط با حوزه مدیریت شهری از مهم‌ترین رسالت‌های مرکز مطالعات شوراست؛ در این راستا این نشست تخصصی شهراندیشی به همت این مرکز علمی و پژوهشی به انجام رسید.

حمید بادامی‌نجات افزود: برگزاری سلسله نشست‌های شهراندیشی از برنامه‌های مرکز مطالعات شورای شهر است که باهدف بررسی ابعاد مختلف مسائل شهری به صورت ماهیانه برگزار خواهد شد.

‌‎ وی، یکی از اصلی ترین اهداف این نشست‌ها را روشنگری در زمینه تصمیمات مدیریت شهری برشمرد و ادامه داد: مباحث مهم شهری از بُعد اقتصادی، زیست‌محیطی و فنی توسط کارشناسان و اساتید خبره دانشگاه مورد بررسی دقیق قرار میگیرد.

بادامی‌نجات همچنین ارائه نظرات کارشناسی دقیق برای آگاهی و اطلاع شهروندان و تصمیم‌سازی برای مدیران شهری را از دیگر اهداف این نشست‌های تخصصی شهر اعلام کرد.

انتهای پیام/د.ا

کلان شهر شدن همدان با پیوستن 7 شهر به مجموعه مدیریت شهری همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.